Du är här

2011-04-05 - Nyheter/Reportage
Foto: Håkan Nordström

Ö-viksföretag hjälper Västerås kommun

Västerås Stad upprättar ett kontaktcenter med uppgift att ta emot och handlägga enklare ärenden. Kommunens val av leverantör för sitt nya system föll på Flexeurope i Örnsköldsvik.
Nu väntar nyanställningar för företaget.

Under de senaste åren har kommunala kontaktcenter hamnat i ropet, då de möjliggör för kommuner att ta emot ärenden via telefon, e-post, brev, besök, fax eller e-tjänst. 
Kontaktcentret gör dels att medborgaren snabbare får svar på sin fråga, samtidigt som kommunen arbetar effektivare. 

Örnsköldsviksbaserade Flexeurope har det senaste året levererat sitt system till ett flertal kommuner i landet.
– Totalt har vi omkring 200 000 användare i ett 50-tal länder, säger bolagets vd Stefan Karlsson. Processmotorn går att använda för automatisering av vilka processer som helst, men de senaste åren har vi märkt ett ökat intresse speciellt inom kontaktcenter.

Enligt Karlsson ger Västerås-avtalet drygt 3 miljoner i intäkter och kommer med alla sannolikhet att innebära nyanställningar framöver.

Dela med dig av denna artikel på: