Näringsliv

Hägglunds lanserar nytt varumärke

Nu får Hägglunds hydrauliska drivsystem ett nytt varumärke som förstärker innebörden och skapar ökad tydlighet för kunderna.

Förutom att det visuella varumärket är förändrat börjar Bosch Rexroth i Mellansel använda enbart Hägglunds i sin marknadsföring, istället för både företagsnamnet Bosch Rexroth och varumärket Hägglunds. Det nya varumärket lanseras just nu vid MINEXCHANGE 2022, the SME Annual Conference & Expo, i USA. Samtidigt lanserar Hägglunds nya smarta och kompakta drivsystemet Hägglunds Fusion.

– Hägglunds har en stolt lokal historia och är i dag ett globalt produktvarumärke uppbyggt över tid genom kunskap och stort engagemang bland våra medarbetare. På marknaden är Hägglunds drivsystem förknippat med tillförlitlighet, produktivitet, partnerskap och utveckling. Nu blir både vi som avsändare och vårt erbjudande tydligare genom hur vi använder varumärket och att det får ett modernare utseende, säger Karl Lindblom, vd vid Bosch Rexroth i Mellansel. 

– Hägglunds är och förblir ett av Bosch Rexroths produktvarumärken. Att göra Hägglunds tydligare och synligare på marknaden och samtidigt vara del av ett starkt företag förenar det bästa av två världar. Att vara en del av Bosch Rexroth ger ytterligare styrka för vår Hägglunds-affär och inte minst tillgång till värdefull kunskap och nätverk inom hela företaget runtom i världen, säger Karl Lindblom.
 
– Att lanseringen av nya varumärket sker i närtid med att arenan i Örnsköldsvik fick namnet Hägglunds Arena är vi förstås extra stolta över. Våra kunder finns på en global marknad men som stor lokal arbetsgivare har det betydelse att synas och ta ansvar inom Örnsköldsviks kommun. Vår historia och lokala anknytning är viktig samtidigt som framåtrörelse och innovation är avgörande för vår framtid, vilket utseendet på vårt nya varumärke också symboliserar, säger Karl Lindblom. 

Drivsystemet Hägglunds Fusion är ett aktuellt exempel på Hägglunds framåtrörelse och innovation. Hägglunds Fusion är ett komplett kompakt drivsystem som inte bara sparar utrymme för kunderna. Med en enkel plug-and- play lösning är det en attraktiv lösning för kunder inom flera olika industrier.

– För första gången kan kunder inom segment som gruvor och materialhantering få en plug- and- play lösning. Hägglunds Fusion är komplett och kompakt samtidigt som kunderna får alla fördelar med Hägglunds, som tillförlitlighet och högt vridmoment. Att den dessutom är enkel att montera ger värde i form av kostnadseffektivitet för våra kunder, säger Karl Lindblom. 

Publicerat