Övrig sport

”Vi jobbar för en riktig folkfest”

På lördag infaller för alla traventusiaster årets höjdpunkt på Solänget. Och marknadsansvariga Camilla Schildt spänner bågen högt:
­– Vi har beställt kanonväder och jobbar för en riktig folkfest.

V75 är motsvarigheten till fotbollens allsvenska och ishockeyns SHL. För Solängets Travsällskap är det ingen tvekan om att föreningen står inför säsongens glansnummer med goda möjligheter att locka betydligt fler än skaran inbitna till den vackert belägna travbanan. Sedan i april är Camilla Schildt marknadsansvarig och inför sitt nya uppdrag hade hon ingen erfarenhet av travsporten.
– Men jag ser det snarare som än fördel än en nackdel. Jag har klivit in i det här med öppna ögon och har fokus på event och försäljning och försöker bidra med idéer och energi kring hur vi kan utveckla verksamheten. Jag älskar att få hålla på med allt möjligt och så är det verkligen i det här jobbet, säger hon och fortsätter:
­– Jag är väldigt imponerad över det engagemang som finns och det brinnande intresset kring travet. Det gör att jag kan göra det jag är bra på och låta travexpertisen koncentrera sig på sitt.

Solänget står med andra ord rustat för en späckad travlördag och bredvid blir huvudnumret blir det gott om aktiviteter för hela familjen.
­– Jag hoppas verkligen att alla möjliga människor beger sig till Solänget. Spelet kan vi inte garantera, men i övrigt ska vi göra allt för att ingen ska bli besviken.

 

Publicerat