Övrigt

Publishingpris till Höga Kusten?

Kommunikationsbyrån Devocy Communication är nominerad till Publishingpriset i tre kategorier.
– Det är fantastiskt roligt att vi har blivit nominerade till det här ärofyllda priset. Det är ett erkännande både för oss som byrå och Höga Kusten-området, säger Peder Sundström, VD för Devocy Communication.

Höga Kusten har vuxit som besöksmål och området har blivit en av de hetaste destinationerna i landet. Detta märks också bland Devocys nomineringar till Publishingpriset, som i många år arbetat med att stärka varumärket Höga Kusten:

The High Coast of Sweden – taking you to a higher level i filmkategori,
Magasin Höga Kusten i kategori för magasin, samt
Vår del av världen – Höga Kusten. Ursprung, råvaror och smaker i kategorin kokböcker.

– Vi är oerhört glada och stolta över våra tre nomineringar och ser det som är ett viktigt bevis på den kvalitet som vi eftersträvar. Det visar tydligt att hårt arbete och stort engagemang från alla på byrån för våra kunder ger resultat, säger Peder.

Filmen ”a higher level”har gjorts på uppdrag av High Coast Invest i samarbete med Loveframe AB.

– Publishingpriset är ett extra roligt pris att vara nominerad till då det bedömer såväl textinnehåll, som visuellt uttryck med alla dess beståndsdelar. Allt som krävs för att ett budskap ska nå fram helt enkelt. Efter många år av samarbete med Loveframe är det här första gången vi skickar in en film till en tävling. Det måste vi tydligen göra oftare, säger Malin Wiklund vice VD och Content Manager på Devocy som skrivit manus till filmen.

Tillsammans med förlaget Magasin Höga Kusten Publishing AB, som i år dessutom är nominerat till Stora Turismpriset,är Devocy även nominerad för arbetet med Magasin Höga Kusten och matboken Vår Del av Världen. Tidigare i år vann man även guldmedalj i kokboks-VM Gourmand World Cookbook Awards, i Kina, för denna bok om Höga Kusten råvaror och smaker.

- Vi har haft ett fantastiskt år hittills med fler utmärkelser än vi vågat drömma om. Skulle vi ta hem priset i någon av kategorierna skulle det betyda mycket för hela regionen då vi haft Höga Kusten som utgångspunkt i de här produkterna, den plats där vi bor och verkar och håller nära hjärtat, säger Peder.

Publishingpriset delas ut för lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation och är en årlig tävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker på svenska eller engelska. Priset delades ut första gången 1990 för printkategorier och senare har webb- och filmkategorierna tillkommit. Tävlingen är fristående från branschorganisationerna med en jury bestående av verksamma kommunikatörer såsom fotografer, grafiska formgivare, filmproducenter, journalister och redaktörer.

Vinnarna i Publishingpriset offentliggörs den 7 november 2018.

Publicerat