Näringsliv

Övik Energi blir socialare

Idag tar även Övik Energi steget ut i de sociala medierna. Syftet är att komma närmare ö-viksborna och öppna för enklare dialog, men även att vara en snabb informationskanal vid större störningar.


– Av många uppfattas vi säkert som sena ut i de sociala medierna, men det är verkligen inget självändamål för oss att vara först. Idag är medielandskapet i ett läge där vi bedömer att nyttan för våra kunder är så stor att det faktiskt är motiverat, säger Eva Sandström, kommunikationsansvarig Övik Energi AB i ett pressmeddelande.

Övik Energi lanserar en Facebooksida och en företagssida på den mer professionellt inriktade
plattformen LinkedIn. Bolaget har sedan tidigare ett Twitterkonto som också ska bli aktivare nu, även om huvudfokus finns på Facebook.

– Vi hoppas att Övikborna följer med oss in på Facebook. Vi vet att det är många som är nyfikna på vår verksamhet så det lovar vi att bjuda på, men vi ska också ha tävlingar där det finns möjlighet att vinna biljetter bland annat till matcher och evenemang som anordnas av föreningar som vi sponsrar, säger Eva Sandström.

Publicerat