Evenemang

Scenen på plats och medieintresset är stort

Besökare i Fjällräven Center kan idag spana in Melodifestivalens imponerande scen.

Scenen mäter drygt 400 kvadratmeter och den har tagit tre dagar att färdigställa, bland annat med hjälp av frivilliga från lokala idrottsföreningar. Totalt handlar det om någonstans mellan 40 och 50 ton som byggts upp.

Scenen är byggd i etager som knyts samman med trappor och ska ge intrycket att vara en exklusiv festlokal. Bakom skissen står scenografen Viktor Brattström som beskriver årets scen som en klubbmiljö:

– I år kan vi presentera en scen som ska föra tankarna till en exklusiv klubbmiljö. Nivåer och trappor erbjuder artisterna möjligheter att agera och knyter ihop scenen till en plats för fest, säger Brattström på svt.se.

Scenen domineras av svarta ytor i blankt och matt, bestyckade med videoväggar och lampor. Även det nedsänkta dansgolvet av glas har inbyggda videomoduler för extra partystämning.

Medieintresset för Melodifestivalen är som vanligt skyhögt.
– Enbart hit till Örnsköldsvik har 168 anmält sitt intresse, säger Helena Brodén, pressansvarig på SVT till Radio Västernorrland.

Publicerat