Du är här

2010-11-05 - Hörnan
Här visar mitt pekfinger hur många skäl jag behöver att uthärda reklam.

Gåtans svar: Därför blev jag reklamkär

En hel värld har legat sömnlös i natt och bitit på alla möjliga naglar i väntan på gåtans svar:
Varför blev Torbjörn kär i reklambranschen?
Här kommer den rafflande upplösningen.

Sjuans heliga regel är mycket enkel:

Minst hälften av varje tidning som vi ger ut ska bestå av redaktionellt material.

Den innebär i praktiken att jag, Boa, Nisse, Märta och Håkan får fler sidor att fylla med text och bilder ju fler annonser som sålts.

 

Förra veckan, då tidningen innehöll hela 32 sidor annonser, kunde vi alltså bjuda på 32 sidor med massor av reportage och ge rikligt med utrymme åt vartenda ett.

 

Denna vecka, när det sålts 20 sidor reklam, får vi av samma skäl bara 20 sidor på oss att klämma in en och annan nedkortad artikel. Massor av bra bilder får inte ens plats och flera färdigskrivna artiklar får vänta till andra veckor.

 

Därför, om du är en av dem som stör dig på tidningsannonser:

Bläddra bara förbi dem och trösta dig med att varje annonssida hos oss ger dig en sida mer av läsning.

Dela med dig av denna artikel på: