Samhällsinformation

Tecknad hund ska rädda liv

Att köra dagen efter är mer korkat än att… ja, vad?
Den frågan ställer Trafikverket, dryckestillverkaren Diageo och krogkedjan Harrys i en nationell kampanj som nu har nått Örnsköldsvik.
I centrum står Martin Kellermans populära seriehund Rocky.
Kampanjen sätter fokus på att alkohol kan påverka körförmågan även dagen efter festen, och uppmuntrar till en beteendeförändring.
På elva av Harrys krogar runt om i Sverige möts gästerna fram till jul av Trafikverkets budskap ’Don’t drink and drive’, ackompanjerat av Kellermans bitska satir, och Harrys i Örnsköldsvik är en av de utvalda krogarna.

– Vi är måna om våra gäster och tycker det är viktigt att uppmuntra till ett ansvarsfullt beteende, och det gäller ju även dagen efter, säger Niclas Möller, vice VD för Harrys.
– Det är viktigt att på olika sätt nå unga människor med information om att alkohol och trafik inte hör ihop, instämmer Sofia Persson, projektledare på Trafikverket.
Publicerat