Nyheter/Reportage

Com Hem inviger i Örnsköldsvik

Exakt tre månader efter det att Com Hem offentliggjort att företaget etablerar ett nytt kundservicecenter, invigs idag den nya verksamheten i Örnsköldsvik. Satsningen innebär 200 nya arbetstillfällen på orten, varav 95 idag står färdigrekryterade.

I och med etableringen i Örnsköldsvik tar Com Hem över hela sin kundservice i egen regi. Idag jobbar runt 500 personer på Com Hems kundservice i Härnösand och med det nya Örnsköldsvikskontoret kommer Com Hem att sysselsätta runt 700 personer i Västernorrland.

Företagets vd Tomas Franzén är på plats i Örnsköldsvik för dagens invigning:

 – Det är en stor dag för Com Hem idag, satsningen i Örnsköldsvik är ett viktigt steg i det arbete vi ägnat oss åt i flera år för att öka vår kundservicekvalitet. Att samla all kundservice i egen regi kommer göra oss till en ännu bättre leverantör till våra kunder, det är min fulla övertygelse, säger Tomas Franzén. 

Rekryteringen till det nya kundservicecentret har pågått sedan december. Sedan dess har runt 1 400 ansökningar hanterats vilka till dags dato lett till 95 anställningar.

 – Det är ett kanongäng som nu börjar sin anställning hos Com Hem i Örnsköldsvik, vi är otroligt glada över att på kort tid ha hittat så många duktiga medarbetare. Hittills har etableringen gått över förväntan, vi har mött ett stort intresse och inte minst känt oss välkomna i kommunen, säger kundservicechefen Linda Påhlsson.

Invigningen av Com Hems nya kontor och kundservicecenter i Trekanten på Lasarettgatan i Örnsköldsvik går av stapeln klockan 11.00 idag.

Publicerat