Nyheter/Reportage

Brath vinner ytterligare ett norrlandsföretag

Det unga Örnsköldsviksföretaget Brath AB vinner ännu en större kund i Norrland när Kodmyran AB väljer Brath för sökmotoroptimering.
Att Kodmyran satsar på sökmotoroptimering är inget nytt, Katrin Lundgren som är grundare har lång erfarenhet av framgångsrika satsningar i sökmotorer.

– Det var självklart att gå till Brath, säger Katrin, vi har jobbat med Magnus i tidigare projekt och nu när han driver ett företag i Norrland är det ju dessutom ännu bättre. Det är roligt att vi kan hitta sådan här kompetens lokalt.

Katrin Lundgren är ingen nybörjare på nätet med bakgrund som ehandlare själv med ett flertal framgångsrika butiker i portföljen, bland andra Gardenhome, Swecat och Doftljusbutiken. Ett av kännetecknen på butikerna i hennes regi är just bra placeringar i sökmotorer.

– Det är naturligtvis extra roligt med en sådan här kund, säger Magnus Bråth, grundare och VD på Brath. Vi har precis satt upp ett kontor och vi har många hungriga, nya sökmotorkonsulter som vill visa vad de kan. Då passar det bra med en kund som är van med riktigt bra resultat.

Projektet som Brath ska driva är att optimera Kodmyrans egen webbsajt för att öka försäljningen av deras webbshop.
Publicerat