Du är här

2013-05-27 - Världsklass-bloggen

Stor potentiell målgrupp

Jag jobbar för att vår och Umeås arbetsmarknad ska bli en. Den blir det när flöden av arbetspendlare blir tillräckligt stor. Så är det definierat. Men större flöden möjliggör utbyten på andra områden också.

VK publicerade (11/5) ett tidningsuppslag som bygger på förlovningen mellan Umeå och Örnsköldsvik. Artikeln resonerar kring möjligheterna till ett långt och lyckligt äktenskap. Och förutsättningarna för det verkar finnas då vi kompletterar varandra och därför kan undvika att fastna i konkurrens och tjafs. Gott så.

En sak i artikeln påminde mig om något jag stött på tidigare i möten med lite olika personer. Vi som bor i Örnsköldsvik har en ofta positiv erfarenhet av Umeå, men Umeåborna har egentligen ingen egen erfarenhet av Örnsköldsvik. De har nämligen inte varit här. Förutom besöket på badhuset då. Jag vill inte hävda att det här är en sanning men jag gissar att den generella bilden inte är långt ifrån. Det jag vill komma till är att här finns en stor potentiell målgrupp för oss i Örnsköldsvik. Vi har en trevlig stadskärna med ett genuint utbud där mycket är samlat på liten yta. De som faktiskt varit här vittnar om det. Och sträcker vi oss utanför stadskärnan finns mer att upptäcka. Jag vill slå ett slag för att vi har mycket att erbjuda och ombyte förnöjer. Hur kan du bidra till att fler upptäcker Örnsköldsvik? 


Dela med dig av denna artikel på: