Nyheter/Reportage

Höga Kusten internationellt nominerat

Vi Landsbyggare inom Leader Höga Kusten har blivit nominerade till Place Marketing Award 2021. Ett internationellt erkänt och ärofullt platsmarknadsföringspris.

Organisationen New Place Marketing and Attractiveness söker nya metoder för platsmarknadsföring i världen. Från den mest effektiva till den mest innovativa. De ägs och arrangeras av Institutet för offentlig förvaltning och territoriell styrning, består av mer än tjugo franskspråkiga lokala myndigheter och stöds av många offentliga och privata partners.

Ett av huvudmålen är att övervaka och jämföra bästa internationella praxis och innovationer inom marknadsföring och attraktionskraft. De mest innovativa och framgångsrika projekten i världen belönas på Place Marketing Forum. Place Marketing Award utses i kategorierna turism, ekonomisk utveckling, större projekt samt varumärkesbyggande.
– Vi är så otroligt glada att vi är nominerade till denna utmärkelse för vårt arbete med Landsbyggare, och att metoden nu når ut inte bara i Sverige utan i hela världen. Landsbyggare är resultatet av ett samarbete med alla entreprenörer, föreningar och samarbetspartners som har burit samma vision, och som vill förmedla möjligheterna som livet på landsbygden ger, säger projekt-ledaren Eva Jilkén och fortsätter:
– Vi på Leader Höga Kusten startade Landsbyggare, som ett sätt för att få fler att få upp ögonen för Höga Kusten och de möjligheterna som finns på landsbygden genom att lyfta drivna och passionerade entreprenörer som Nina Thelin, Stringo och Gårdsbutiken Nordingrå och på så sätt locka fler drivna människor med kapital och kompetens.

Vi Landsbyggare är nominerade tillsammans med ett platsmarknadsföringsprojekt i Frankrike, Estland, Tasmanien och Tyskland och vinnarna utses 16-17 september vid Place Marketing Forum i Marseille. 

 

Publicerat