Samhällsinformation

Driftinformation via mobilen

Från och med vecka 15, det vill säga denna vecka, så får kunder hos Miva automatiska aviseringar via mobilen om till exempel underhållsarbete eller vattenstopp.

För att göra det enklare att få information riktad till berörda kunder rörande Mivas driftinformation så har Miva lanserat ett system som automatiskt skickar information till hushåll som berörs av till exempel en driftstörning eller ett underhållsarbete.

Informationen skickas först och främst via SMS till den som är äldst i hushållet, är folkbokförd på adressen och har ett telefonabonnemang registrerat på adressen. Den som har ett fast nummer på adressen får ett uppringt röstmeddelande. Övriga personer i hushållet kan registrera sig för att få samma utskick. 

Kunder hos Miva behöver inte göra någonting för att ta del av informationen. Ett register med telefonnummer finns hos en systemleverantör och är baserat på data från mobiloperatörerna, vilket möjliggör automatiskt utskick till berörda hushåll. Miva har inte tillgång till uppgifterna och uppgifterna får bara användas för att sprida samhällsinformation och inte användas i kommersiellt syfte.

Du kan klicka här för att komma till Mivas hemsida där du kan läsa mer.

 

Publicerat