Du är här

2020-02-05 - Nyheter/Reportage
Från vänster: Lars Österlund VD Övikshem, Hussam Rashed Hyresgästsamordnare Övikshem, Maria Flodin Kundcenterchef.

BoBättre ska öka hyresgästernas bokunskap

Idag invigde Övikshem sitt nya koncept BoBättre: ett koncept och satsning som låter hyresgästerna båda testa och öka sina kunskaper rörande saker som de har nytta av i sitt boende.

Satsningen BoBättre består av stationer som innehåller praktiska moment där Övikshems hyresgäster ges möjlighet att testa sina kunskaper, och samtidigt lära sig någonting nytt, kring frågor och ämnen som rör boendet. Bland annat ämnen såsom grannar, hemförsäkring och miljömedvetenhet berörs. Satsningen hoppas Övikshem ska bidra till att öka hyresgästernas vilja att göra hållbara och mijövänliga val.
– BoBättre är vårt sätt att öka medvetenheten bland annat kring hållbara lösningar i boendet, men vi pratar även om hur viktigt det är att ha en hemförsäkring och hur man skapar bra relationer med sina grannar, säger Maria Flodin, kundcenterchef på Övikshem.

BoBättre är till för alla hyresgäster, gamla som nya. För att alla hyresgäster ska kunna ha möjlighet att besöka BoBättre har Övikshem valt att hålla träffarna en söndag i månaden och oftast sker det i anslutning till ett månadsskifte när många flyttar in. Det går även att boka tid för en privat- eller gruppgenomgång tillsammans med hyresgästsamordnaren.
– I och med att det är drop-in på söndagarna så krävs ingen föranmälan vilket gör det mer flexibelt för våra hyresgäster, och självklart är det kostnadsfritt. Första tillfället är nu på söndag, hyresgästerna är välkomna till Sörbyvägen 10 mellan kl. 10-12.

 

Dela med dig av denna artikel på: