Nyheter/Reportage

Guldregn över Ö-viksföretag under Publishingpriset

Det var guldregn över Höga Kusten under Sveriges främsta kommunikationstävling Publishingpriset. En tävling som hölls på Berns i Stockholm under onsdagen.

Både Magasin Höga Kusten och matboken "Vår del av världen - Höga Kusten. Ursprung, råvaror och smaker" vann första pris i kategorierna "Magasin geografiska områden" samt "Kokböcker".

- Det är fantastiskt roligt med alla priser vi fått genom åren för vårt arbete med magasin och böcker. Vi brinner för vår destination och har fått vara med och att sätta Höga Kusten på kartan, säger Anders Lönn, delägare i Magasin Höga Kusten Publishing och Devocy.

Att Höga Kusten vuxit som besöksmål och har stor attraktionskraft märktes alltså under galan. Tre starka bidrag som lyfter destinationen konkurrerade med bidrag från hela Sverige. 

Förutom Magasin Höga Kusten och matboken "Vår del av världen - Höga Kusten. Ursprung, råvaror och smaker" var filmen "The High Coast of Sweden - taking you to a higher level" nominerad i filmkategorin. De två förstnämnda tog alltså hem förstaplatserna.

– Eftersom både matboken och magasinet mycket bygger på att i bild visa hur otroligt vackert det är i Höga Kusten känns det som fotograf hur bra som helst att vinna dessa priser, säger Håkan Nordström, delägare i Magasin Höga Kusten Publishing.

Publishingpriset delas ut för lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation och är en årlig tävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker på svenska eller engelska.

Magasin Höga Kusten och matboken ges ut av Magasin Höga Kusten Publishing. Magasinet står Peder Sundström, Håkan Nordström, Anders Lönn och Elin Holmberg i spetsen för. Och bakom matboken står Steven Ekholm, Peder Sundström, Håkan Nordström och Anders Lönn samt restaurangerna Ulvö Hotell, Linnéa och Peter, Hotell Höga Kusten och St Petri Logen. I båda fallen har formgivning skett i samarbete med Devocy Communication.

Publicerat