Nyheter/Reportage

Framgång för Ö-viksföretaget Devocy i Svenska Designpriset

Två nomineringar i Svenska Designpriset. Någon vinst blev det dock inte - denna gång. Däremot röstade svenska folket fram matboken "Vår del av världen – Höga Kusten- Ursprung – Råvaror och Smaker”, till plats nummer två i folkets röst.
- Vi är oerhört stolta, säger Malin Wiklund, content manager samt vice vd Devocy.


Svenska Designpriset avgjordes under torsdagens kväll på Rondo I Göteborg. 500 bidrag har bedömts vilket resulterade i 263 nomineringar i 23 kategorier. Svenska designpriset är en årlig tävling i grafisk kommunikation vars målsättning är att utveckla svensk grafisk design.
Devocy Communication, med huvudkontor i Örnsköldsvik, var nominerad i kategorin Grafisk Identitet Hantverk (typsnitt, logotype, grafik) för arbetet med den grafiska profilen ”Höga Kusten” som gjorts på uppdrag av Höga Kusten Destinationsutveckling.

Devocys samarbetspartner Höga Kusten Magasin Publishing var nominerad i i kategorin Bok – Print, för den uppmärksammade boken ”Vår del av världen – Höga Kusten- Ursprung – Råvaror och Smaker”.
Devocy har tidigare vunnit pris i Svenska Designpriset. 2016 gick silvret till Mjälloms tunnbröd för dess brödförpackning som formgetts av Devocy. 2014 vann Devocys samarbetspartner Höga Kusten Magasin Publishing silver i Svenska Designpriset.


 

Publicerat