Modo Hockey

Publiken ska lockas med nya erbjudanden

I Modo Hockey har det varit en säsong fylld av översyner i verksamheten och massor av frågeställningar.
– Det jobbas stenhårt på alla fronter och utan en fantastiskt duktig personal hade det här aldrig varit möjligt, säger vd Johan Widebro.

För dam- och herrlaget, juniorer och alla ungdomslag pågår säsongen för fullt och mitt i den verksamheten blickar klubbledningen redan mot nästa säsong. Det handlar om att paketera och erbjuda åskådare och supportrar alternativ att välja på inför nästa hockeyvinter i Fjällräven Center.

– Det finns tyvärr inget strålande exempel att kopiera och ta efter. Alla, SHL-klubbarna inräknade, har samma problem med att locka tillräckligt med folk till arenorna. Därför har vi gjort en egen hemläxa kring våra erbjudanden, säger Johan Widebro.

Förr om åren köpte man sin stol i Kempe-hallen eller i Fjällräven Center och sedan var det inget mer med det. Det kan såklart fortfarande göras, men likt hamburgerkedjorna har Modo Hockey infört plusmenyer med allt från kaffe, souvenier och extrabiljetter till familje- och pensionärssäsongskort. Klubben vill helt enkelt kunna tillgodose fler önskemål och har därför inför nästa säsong infört tre grund-priser och tillfört diverse tillval.

En sittplats för en hel säsong i Fjällräven Center kan alltså kosta från 3 500 kronor till närmare 30 000 kronor.

– Den senare handlar om ett all inclusivesäsongkort med alla tillval där till och med hämtning till matcher och skjutsning hem ingår. Med den här förändringen hoppas vi kunna tilltala fler kundgrupper, säger Johan Widebro.

När han hoppade på tåget som ny vd för ett halvår sedan var han väl medveten om att många förändringar låg för dörren.
– Ändå kan jag erkänna att jag är lite överraskad över att det varit så många frågeställningar på en och samma gång.

Publicerat