Skola & utbildning

Ingen UF-mässa utan planering

Nu på torsdag är det dags för den årliga, lokala, UF-mässan i Fjällräven Center.
– Ett arrangemang av det slaget kräver noggranna förberedelser, säger Beatrice Sundberg.

Många gymnasieelever i Örnsköldsvik är engagerade i den kommande mässan där närmare 50 UF-företag väntas ställa ut. Men det är inte bara unga företagsledare som ser fram emot arrangemanget.
Så även elever i årskurs två och tre på Mikael Elias gymnasium som arbetat med förberedelserna och står för genomförandet.
– Vi studerar på ett teoretiskt gymnasium. Därför känns det bra att bryta av med att verkligen göra något praktiskt, säger Beatrice Sundberg som tillsammans med Emeline Storbjörk och Joel Stridsberg leder förberedelsearbetet.
Det är mycket som måste fungera för att mässan ska bli lyckad. Sponsorer, mediakontakter, kringaktiviteter och marknadsföring av alla möjliga slag för att uppmärksamma så många som möjligt.
– Vi fick uppdraget i september och det gick trögt till en början. Men på slutet har ganska mycket ramlat på plats. När alla grupper har fullbordat sina uppgifter kommer det att bli riktigt bra, säger Joel Stridsberg.

Publicerat